Subject: FW: AVTSi muudatusest (digivärav)
From: "Kertu Nurmsalu" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "SiM info" <[email-masked]>
Date: Tue, 29 Jul 2025 14:40:54 +0300

Tere!

Esitame mõned täpsustused, küsimused ja tähelepanekud.

*	Teeme ettepaneku asendada AVTS-i § 4310 lõike 3 punktis 4
„elukohaga, sealhulgas varasemate elukohtadega seotud andmed“ tekstiga
„elukohaga seotud andmed“ - see katab ära nii kehtivad kui endised
elukohad. Samas seletuskirja peaks jääma selgitus, et mõeldud on nii
kehtivad kui ka endiseid elukohti.
*	Seletuskirja lisas Isikuandmete koosseisu võrdlustabelis elukohaga
seotud punktis 4 võiks lisada sõna „aadressi“ ette sõna „elukoha“: 2)
rahvastikuregistrijärgne elukoht – elukoha aadress rahvastikuregistris,
Kuna on ka lisa-aadress, mis võib segadust tekitada.
*	Muutma peaks ka p 4 sõnastust: „Elukohatõendi taotlemine Praegusel
aadressil registreerimise kinnitus Aadressimuutuse registreerimine
Kinnitus eelmiselt aadressilt välja registreerimise ja uuele aadressile
registreerimise kohta.“ Selleks, et see sõnastus oleks rahvastikuregistri
seadusega kooskõlas, tuleks seda sõnastust muuta, sest
rahvastikuregistrist saab anda vaid kehtiva ja/või endised elukoha andmed,
mitte andmed „välja registreerimise“ kohta.
*	Kas töödeldavate isikuandmete koosseis on lõpuni läbi mõeldud.
Näiteks kui taotletakse täiskasvanud isiku sünnitõendit, siis töödeldakse
ka selle isiku vanemate andmeid ning kui taotletakse alaealise lapse
sünnitõendit ja vanemad ei ole omavahel ei abielus ega registreeritud
kooselus, siis töödeldakse ka lapse teise vanema andmeid. Alaealiste laste
puhul on vajalik ka hooldusõiguste info, kuid neid andmeid töödeldavate
isikuandmete loetelus ei ole.
*	Kas tõendil kajastatakse andmeid ka sünni registreerinud asutuse
ja ametniku kohta?
*	Kas eriseadustesse on planeeritud viited sellele Euroopa Liidu
määrusele või tuginetakse sellele, et tegemist on Euroopa Liidu
otsekohalduva määrusega ning eriseadustesse viited ei ole vajalikud
*	Rakendusakti kavandi § 5 lg 2 p 1 on märgitud isikuandmed, kuid
seaduse eelnõus on isiku üldandmed – need peaksid olema kattuvad sõnad.
*	Seaduseelnõu lubab töödelda isiku karistatuse andmeid ning neid ei
ole rakendusakti kavandis täpsustatud – kas on põhjendatud ükskõik mis
kuriteo või väärteo andmeid töödelda?

Tervitab

Kertu Nurmsalu
õigusnõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

+372 5308 1180
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: Külliki Lugenberg - MKM < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 8, 2025 1:39 PM
To: Kertu Nurmsalu < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: AVTSi muudatusest (digivärav)

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

Tänud teavitamast, ootame Siseministeeriumi vastust siis juulikuu lõpuks.

Külliki Lugenberg
parema õigusloome ja EL ühtse digivärava nõunik
Digimajanduse osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+37251926177

From: Kertu Nurmsalu < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 8, 2025 1:35 PM
To: Külliki Lugenberg - MKM < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: AVTSi muudatusest (digivärav)

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palume vastamise tähtaega pikendada vähemalt juulikuu lõpuni. Juhul kui
saame oma koondvastuse varem kokku, siis edastame selle koheselt. Ma ise
arvan, et kui mõni kommentaar ka on, siis väga sisuline see ei ole.

Parimatega

Kertu Nurmsalu
õigusnõunik
612 5084, 5308 1180